Wiadomo kto i za ile jest gotów pracować nad rozwiązaniami, które pozwolą dokończyć Wschodnią Obwodnicę Warszawy. Chodzi o trasę między Drewnicą i Zakrętem. Otwarto oferty w przetargu na „nowe otwarcie” w tej ciągnącej się latami inwestycji.
Jeszcze w ubiegłym roku zarówno kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury jak i GDDKiA zapowiadało przerwanie impasu w sprawie przygotowań do budowy ostatniej części obwodnicy Warszawy. Chodzi o 14 km drogi ekspresowej S17 między Drewnica i Zakrętem. To trasa, która ma ominąć Warszawę od północnego wschodu i tym samym domknąć ring drogowy wokół stolicy. Bezskuteczne przygotowania do jej budowy trwały od dwóch dekad i ostatecznie na długi czas utknęły w sądach. Zdecydowano o unieważnieniu toczących się spraw, wycofaniu dokumentów sprzed dekady, które miały prowadzić do wydania prawomocnej decyzji środowiskowej (wskazany w nich przebieg trasy napotykał na protesty społeczne) i rozpoczęciu prac od nowa.
Wiosną ruszył przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które ma być próbą szukania kompromisu dla tej ważnej trasy. Właśnie otwarto oferty.
Wyzwanie chce podjąć dziewięć biur projektowych. Są to: Europrojekt Gdańsk – 6,15 mln zł, Databout – 6,92 mln zł, Value Engineering – 7,07 mln zł, Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów, Transprojekt-Warszawa – 7,44 mln zł, Ivia – 8,43 mln zł, Trakt – 8,66 mln zł, TPF – 10,99 mln zł, Mosty Gdańsk – 14,15 mln zł oraz Promost Consulting i Dohwa Polska Eng – 14,90 mln zł.
Tylko dwie pierwsze propozycje mieszczą się w założonym budżecie GDDKiA wynoszącym 6,906 mln zł.
Zadaniem wybranego biura będzie ponowne przeanalizowanie możliwych wariantów przebiegu wschodniej obwodnicy z uwzględnieniem rozwiązań tunelowych, GDDKiA zapowiada też otwartość na nowoczesne technologie. Liczy, że uda się wypracować najkorzystniejszy pod kątem społecznym, środowiskowym i ekonomicznym przebieg trasy. W czasie prac swoje uwagi będą mogli zgłaszać mieszkańcy.
Dla nowo wypracowanego wariantu (który może bazować na tym, co opracowano wcześniej) zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Jeśli prace pójdą sprawnie, realizacja byłaby możliwa w latach 2032 – 2035.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.