Partner serwisu
Drogi i autostrady

Chcą podjąć wyzwanie dotyczące Wschodniej Obwodnicy Warszawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Data publikacji:
09-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Chcą podjąć wyzwanie dotyczące Wschodniej Obwodnicy Warszawy
fot. GDDKiA
Wiadomo kto i za ile jest gotów pracować nad rozwiązaniami, które pozwolą dokończyć Wschodnią Obwodnicę Warszawy. Chodzi o trasę między Drewnicą i Zakrętem. Otwarto oferty w przetargu na „nowe otwarcie” w tej ciągnącej się latami inwestycji.

Jeszcze w ubiegłym roku zarówno kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury jak i GDDKiA zapowiadało przerwanie impasu w sprawie przygotowań do budowy ostatniej części obwodnicy Warszawy. Chodzi o 14 km drogi ekspresowej S17 między Drewnica i Zakrętem. To trasa, która ma ominąć Warszawę od północnego wschodu i tym samym domknąć ring drogowy wokół stolicy. Bezskuteczne przygotowania do jej budowy trwały od dwóch dekad i ostatecznie na długi czas utknęły w sądach. Zdecydowano o unieważnieniu toczących się spraw, wycofaniu dokumentów sprzed dekady, które miały prowadzić do wydania prawomocnej decyzji środowiskowej (wskazany w nich przebieg trasy napotykał na protesty społeczne) i rozpoczęciu prac od nowa. 

Wiosną ruszył przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które ma być próbą szukania kompromisu dla tej ważnej trasy. Właśnie otwarto oferty.

Wyzwanie chce podjąć dziewięć biur projektowych. Są to: Europrojekt Gdańsk – 6,15 mln zł, Databout – 6,92 mln zł, Value Engineering – 7,07 mln zł, Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów, Transprojekt-Warszawa – 7,44 mln zł, Ivia – 8,43 mln zł, Trakt – 8,66 mln zł, TPF – 10,99 mln zł, Mosty Gdańsk – 14,15 mln zł oraz Promost Consulting i Dohwa Polska Eng – 14,90 mln zł.

Tylko dwie pierwsze propozycje mieszczą się w założonym budżecie GDDKiA wynoszącym 6,906 mln zł.

Zadaniem wybranego biura będzie ponowne przeanalizowanie możliwych wariantów przebiegu wschodniej obwodnicy z uwzględnieniem rozwiązań tunelowych, GDDKiA zapowiada też otwartość na nowoczesne technologie. Liczy, że uda się wypracować najkorzystniejszy pod kątem społecznym, środowiskowym i ekonomicznym przebieg trasy. W czasie prac swoje uwagi będą mogli zgłaszać mieszkańcy.

Dla nowo wypracowanego wariantu (który może bazować na tym, co opracowano wcześniej) zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Jeśli prace pójdą sprawnie, realizacja byłaby możliwa w latach 2032 – 2035.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij